سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بی گمان همه جنبندگان زمین ـ حتی ماهیان دریا ـ بر جویای دانش درود می فرستند . [امام باقر علیه السلام]
شمسی رستاق SHAMSI E ROSTAGH

به بهانه آغاز وبلاگ نویسی توسط شورای اسلامی محترم شمسی رستاق باردیگربارقه ای از شورو شوق امید دردلم جوانه زد و...

و برآن شدم تا دوباره قلم دردست گیرم وچند نکته ای را برای رستاق ورستاقی ها یادآوری کنم شاید که بی اثر نباشد. اگر نیم نگاهی به سابقه ایجاد سابت وآغاز وبلاگ نویسی درمنطقه رستاق نظری بیاندازیم می بینیم که پس از شروع به کار سایت رستاق عزیزانی در در دیگر روستاهای رستاق نیز دست به کارشدند وابتداوبلاک دفتر آی سی تی بندرآباد توسط آقای محمد مهدی رحیمی ( این وبلاگ هم اکنون با آدرس http://almaskavir.mihanblog.com/ قابل دسترسی است )  وبه دنبال آن آقای مهدی مزیدی وبلاگ آی سی تی شرف آباد را ایجادکرد  ( این وبلاگ هم اکنون با آدرس http://sharfabad.mihanblog.com/Author/1/Cat/10.aspx )قابل دسترسی است . وشورای محترم شمسی نیز هم اکنون سومین وبلاگ را (با آدرس http://shamsi.parsiblog.com/) ایجاد کرده است .

آنچه مسلم است دوستان دیگری نیز به طور شخصی اقدام به ایجاد وبلاگ نموده اند که دراین مقوله به آنان کاری نداریم زیرا تعدادی از این وبلاگ ها با نام مستعاراست  وعملا با مسائل فرهنگی واجتماعی وتاریخی رستاق ارتباط آنچنانی ندارند .

القصه اهمیت دنیای مجازی واینترنت برهیچ کس پوشیده نیست وضرورت پرداختن به موضوع رستاق مسئله ای است که بارها وبارها برای آن روضه خواندیم وگریه کرده ایم ولی این دلسوزی ها وصد البته برخی دامن سوزی ها جهت دارنشد و ازدست های تنها وبی یاور صدای قابل توجهی به گوش نرسید وآنچنان شد که برخی از کتف وکول افتادند ورهایش کردند وبعضی کج دارومریض ولنگان لنگان  به پیش می روند .

درمحافل ومجالس ودرنوشته های متعدد گفتیم وشنیدیم ونوشتیم  که بیا ئید هریک به سهم وتوان خود گوشه ای از این بار را به دوش کشیم و گفته ها وناگفته ها ، رازها ورمزها ، مسائل ومشکلات ، قصه هاوغصه ها ، داشته هاوتوانمندیها ، خواسته ها وانتظاراتمان را مدون کنیم .

سایت رستاق نتوانست در جذب همکاری دیگران موفق باشد ومتکی به نفرات انگشت شمار که تعدادشان به انگشت های یک دست هم نرسید وسرانجامش آن شد که می بینید

وبلاگ های آی سی تی نیز یا بعضا به روز نمی شود ویا اگر مرتب به روز می شود به مسائلی غیر از مسائل رستاق می پردازد وزعما وفرهنگیان وعلما وبزرگان ودانش آموزان ودانشجویان نیز نیز که دست روی دست گذاشته و کمتر دراین عرصه فعالیت دارند .

شاید پایین بودن سرعت اینترنت درستاق ، عدم دسترسی به سخت افزار وفن آوری اینترنت وپایین بودن تعداد کاربران دراین منطقه یکی از دلایل این بی توجهی باشد ولی این ها نباید راه مارا سد کند بیائید آستین ها را بالا بزنیم وهرشب فقط چند دقیقه برای روستایمان مطلب بنویسیم هرچند این مطلب اندک باشد .همین اندک هاست که روزی زیاد خواهد شد چرا که گفته اند قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود .

همت عزیزان بزرگوار درشورای اسلامی شمسی رستاق را می ستایم و امیدوارم بزرگوران ، صاحبنظران وجوانان متعهد شمسی نیز با فعالیت دراین عرصه یار ومددکار اعضای شورای خود باشند .

درپایان لازم است  این نکته را یادآوری کنم شاید برای ما که درداخل رستاق یا درمرکز استان زندگی می کنیم وکج دارومریض با رستاق ارتباطی داریم واز اوضاع واحوال آن به نحوی مطلع می شویم کمتر به این سایت ها ووبلاگ ها اهمیت دهیم ولی بدانید آن زمان که سایت رستاق روزانه به روز می شد واخبار واطلاعات منطقه را پوشش می داد ما پیام های از رستاقی ها یا کسانی که به نوعی با رستاق ارتباطی داشتند ازاقصی نقاط عالم ازجمله ژاپن ، اندونزی ، ایتالیا ، آلمان ، فرانسه ، استرالیا وآمریکا داشتیم وبعضا این عزیزان از کند شدن روند سایت رستاق گلایه داشته اند درایران نیز از اغلب استانها ، واینها همه نشانه علاقه به وطن است .

هرکسی دور ماند ازاصل خویشد                                    بازجوید روزگاروصل خویش

 

به امید روزی که حداقل همه روستاهای رستاق صاحب یک پایگاه اینترنتی شوند انشاء ا...

نقل از سایتwww.rostagh.com


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط شورای اسلامی شمسی رستاق - یزد 86/9/15:: 7:56 صبح     |     () نظر