سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مقصود از روزی گوارا، دانش است . [امام باقر علیه السلام درباره این کلام خدای متعال «و ما آنها را از چیزهای گوارا روزی دادیم»فرمود]
شمسی رستاق SHAMSI E ROSTAGH

سال 1389 از سوی مقام معظم رهبری به نام سال همت مضاعف و کار مضاعف نام گذاری شده است . قطعا در این سال تمامی خدمتگزاران به مردم با احساس مسئولیتی دو چندان وظیفه دارند که در پیگیری و رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم تلاش و فعالیت نمایند و بدون تردید این همت و این تلاش مضاعف می بایست سرلوحه آنها در سال های آتی باشد.

نکته قابل ذکر اینکه مخاطب این پیام صرفا مسئولین نیستند و این تکلیف متوجه آحاد مردم است و هر یک از مردم این سرزمین در هر شغل و منصبی است ضرورت دارد با کار وتلاش بیشتری در ساخت کشور و منطقه اش کوشش نماید تا انشاء الله شاهد ایرانی سربلند و پیشرفته در تمام ابعاد باشیم .

با توجه به اینکه پیامهای ایشان همچون سایر رهنمودهایشان موجز ،جامع ،کامل و به ساده ترین شکل بیان می شود ،در چنین شرایطی انتظار می رود، این رهنمود ایشان بدون اتلاف وقت و با تلاش مضاعف و همت مضاعف شکل اجرایی بخود بگیرد. پیام رهبر معظم انقلاب مبنی بر"همت مضاعف و کار مضاعف" مکمل رهنمودهای سال های قبل ایشان است.
و باید این رهنمود را در کنار رهنمودهای سالهای ایشان قرار داد و برای توسعه کشور در تمامی زمینه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... تلاش کرد.مسوولان و کارگزاران باید تمامی این شعارها و نامگذاریها را مورد توجه قرار دهند و با کاربردی کردن آنها، برنامه های خود را به پیش ببرند.
مدیران اجرایی باید به این نکته توجه داشته باشند که این نامگذاریها تاریخ مصرف ندارد،قطعا قرار گرفتن "همت مضاعف کارمضاعف "در کنار "اصلاح الگوی مصرف" و حتی نامهای گذشته ،منجر به فزونی توسعه و پیشرفت خواهد شد. ایشان با این نامگذاریها نهضت و فرآیندی را تبیین کرده اند که بایستی همچون نقشه راه در روند پیشرفت و برقراری عدالت در دستور کار قرار گیرد و با توجه به این شعار بایستی با تلاش بیشتر،برای ایرانی آباد و توسعه یافته با همت و برنامه، گامهای جدی بردارند. 
امروز به رغم موانع ومحدودیت هایی که دشمنان برای نظام ما ایجاد کرده اند ، کشور به این بلوغ رسیده است که با تکیه بر دو اصل کار و همت به سمت شکوفایی، پیشرفت و عدالت حرکت کند و برای رسیدن به این اهداف همت بالای مسئولین و مردم را در کنار یکدیگر لازم دارد.
مسئولین و متولیان اجرایی کشور بایستی با پرهیز از شعار زدگی و برگزاری همایش و سخنرانی و مقاله و ...خود را سرگرم کنند و از اصل قضیه دور بمانند.در مقابل ،مردم هم مسئول هستند تا با همت مضاعف و کار مضاعف در پیشبرد اهداف عالیه نظام  کوشا و موثر باشند.
وقتی صحبت از همت مضاعف و کار مضاعف می شود، لازم است برنامه های کشور با تدابیر عاقلانه و حساب شده و حتی علمی کردن فعالیتها همراه و گامی اساسی و جدی تربرداشته شود.
فساد به ویژه فساد اقتصادی به تدریج ایجاد می‌شود، هم‌چنین فساد اداری یکی دیگر از مشکلات کشور است که برای مبارزه با آن‌ها همت مضاعف مورد نیاز است؛ زیرا با راه‌های عادی نمی‌توانیم فساد را در کشور ریشه‌کن کنیم.متاسفانه در مواردی فساد در برخی جاها ریشه دوانده و مبارزه با آن نیازمند برنامه‌ریزی قوی، اراده محکم و همت والاست.
 
در حوزه فرهنگ نیز بایستی این کار و همت مضاعف که عاملی برای نشاط جامعه است نهادینه شود تا در کنار سایر مواردی که مقام معظم رهبری هر ساله در بیاناتشان به آنها تاکید می کنند عاملی برای پویایی جامعه شود


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط شورای اسلامی شمسی رستاق - یزد 89/1/10:: 11:14 صبح     |     () نظر